Zapowiedzi: Maj 2015

7.5.15


Autor: Colleen Hoover
Tytuł: Maybe someday
Wydawnictwo: Otwarte
Data premiery: 13.05.2015







On, Ridge, gra na gitarze tak, że porusza każdego. Ale jego utworom brakuje jednego: tekstów. Gdy zauważa dziewczynę z sąsiedztwa śpiewającą do jego muzyki, postanawia ją bliżej poznać. Ona, Sydney, ma poukładane życie: studiuje, pracuje, jest w stabilnym związku. Wszystko to rozpada się na kawałki w ciągu kilku godzin. Wkrótce tych dwoje odkryje, że razem mogą stworzyć coś wyjątkowego. Dowiedzą się także, jak łatwo złamać czyjeś serce…

Powtórzę to kolejny raz: ja po prostu uwielbiam tę książkę! Każda strona jest w niej cudowna! Tyle emocji.... Więcej moich zachwytów możecie przeczytać w recenzji.
_______________________________________________________________________________




Autor: Anna Gavalda
Tytuł: Lepsze życie
Wydawnictwo: Literackie
Data premiery: 06.05.2015












Dwie poruszające opowieści o młodości od francuskiej mistrzyni prozy obyczajowej.
Zgubić coś, by znaleźć sens życia, spotkać najważniejszą dla siebie osobę przypadkiem, rozstać się z kimś, by odkryć prawdziwe szczęście, stracić, by zyskać... Małe wydarzenia czasem mają wielkie konsekwencje. Mathilde, studentka historii sztuki, zgubiła torebkę z dużą sumą pieniędzy. Po kilku dniach uczciwy znalazca zwrócił ją z całą zawartością. Po kilku miesiącach Mathilde wyjechała z Paryża, by szukać go na dalekiej prowincji... Yann, dwudziestokilkuletni Bretończyk mieszkający w Paryżu, podczas przypadkowej kolacji u sąsiadów uświadamia sobie, że jego życie jest puste, a do dziewczyny, z którą je dzieli, 
nie czuje już nic. Po rozmowie z Isaakiem spakuje walizki i wyruszy do pewnej winnicy w Hérault...

Właśnie takiej opowieści mi teraz trzeba - łatwej w odbiorze, wypełnionej klimatem miasta i ze szczęśliwym zakończeniem. Książka już na mnie czeka, także niedługo udaję się w podróż do jej świata.
_______________________________________________________________________________




Autor: Jessica Shirvington
Tytuł: Między życiem a życiem
Wydawnictwo: Dreams
Data wydania: 11.05.2015







Jest inna niż wszyscy.
Od kiedy pamięta, żyje podwójnie.
Co 24 godziny następuje przeskok z jednego życia do drugiego, z jednej tożsamości do drugiej, z bogatego Wellesley do skromnego Roxbury.
Sabine z Wellesley ma wszystko, czego tylko pragnie. Imponujące przyjaciółki, drogie ciuchy, rewelacyjne stopnie w szkole i chłopaka, którego wszyscy jej zazdroszczą. Przyszłość wygląda różowo.
Sabine z Roxbury ma niezamożnych rodziców i wykolejonych przyjaciół – a kiedy jej tajemnica wychodzi na jaw, perspektywy nagle się zawężają. Lecz dzięki temu spotyka Ethana. Jest wspaniały, intrygujący, przyprawia o zawrót głowy.
Powieść Jessici Shrivington – pasjonująca, zabawna, skłaniająca do wzruszeń – to pozycja obowiązkowa dla wszystkich, którzy choć czasem myślą, że jedno ułożone życie zdecydowanie im nie wystarcza. Zobaczcie, co mogłoby się stać, gdyby wasz sen o podwójnej tożsamości nabrał rzeczywistych kształtów... 

Piękna okładka przyciągnęła moją uwagę. Nie jestem pewna, co czeka na nas w środku, ale książka jest z pewnością bardzo intrygująca.
________________________________________________________________________________





Autor: Joyce Carol Oates
Tytuł: Przeklęci
Wydawnictwo: Dom Wydawniczy Rebis
Data wydania: 05.05.2015











Pierwsze lata XX stulecia. Princeton w stanie New Jersey - siedziba renomowanego uniwersytetu, dystyngowane miasteczko dla dystyngowanych ludzi, a jednak coś mrocznego i niebezpiecznego czyha na jego obrzeżach, coś, co demoralizuje i zaraża jego mieszkańców niczym jadowity wirus. W snach najzacniejszych obywateli pojawiają się wampiry i upiory, a na rodziny tworzące elitę Princeton spada potężna klątwa. Z kolei w lasach graniczących z miasteczkiem znienacka rodzi się bujny i straszliwy podziemny świat.
Kiedy dziwny przybysz, którego wyglądu nikt nie potrafi zapamiętać,  uprowadza piękną Annabel sprzed ołtarza, jej brat Jozjasz wyrusza na poszukiwania.
Karty tej znakomitej powieści gotyckiej zaludniają wybitne  postaci: prezydent  Grover Cleveland, który właśnie zakończył drugą kadencję w Białym Domu, Woodrow Wilson, którego graniczące z szaleństwem ambicje niebawem wyniosą na najwyższy urząd w kraju, młody idealista Upton Sinclair i jego charyzmatyczny towarzysz socjalista Jack London czy też Mark Twain, najsławniejszego pisarza tamtych lat - oni wszyscy  borykają się z demonicznymi wizjami…

I na koniec bardzo smaczny kąsek. Koniecznie będę musiała przeczytać tę książkę. Klimat aż się z niej wylewa! Czuję, że to będzie świetna powieść!
_______________________________________________________________________________

A Wy na co czekacie w maju?

Znajdziecie mnie też na:

13 komentarzy:

  1. ,,Między życiem a życiem" interesuje mnie najbardziej :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Same perełki w tym miesiącu. "Lepsze życie" mnie interesuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Najbardziej kusi mnie pierwsza pozycja na liście :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkie cztery bym przygarnęła!

    OdpowiedzUsuń
  5. Niebawem dotrze do mnie "Między życiem a życiem" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Maybe someday" zdecydowanie! Potrzebuję się wyłączyć na chwilę, a Hoover jest tu idealna. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. "Maybe someday" już mam, ale w formie e-booka. Chciałabym mieć papierową - ta okładka jest piękna!
    "Między życiem a życiem" obiło mi się o uszy, jednak nie bardzo rozumiem, co dokładnie autorka ma na myśli, więc poczekam na jakieś recenzje. Podobnie z "Przeklętymi" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też właśnie ciężko mi sobie wyobrazić, co kryje się w tym ,,Między życiem a życiem". ;) Zobaczymy właśnie, jak pokażą się recenzje. ;) "Przeklętych" za to mogłabym przeczytać od razu! Bardzo zaintrygował mnie opis!:)

      Usuń
  8. Widzę coś dla mojej siostry - uwielbia twórczość Oates!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze nic tej autorki nie czytałam. Ale chyba pora to zmienić!;)

      Usuń
  9. "Lepsze życie" pierwszy raz widzę na oczy, ale skoro książka przed tobą, to w takim razie czekam na opinię. Myślę, że ty definitywnie przekonasz mnie do niej, albo sprawisz, że będę się bronić przed nią rękami i nogami. ;)
    "Między życiem, a życiem" faktycznie wygląda pięknie, ale obawiam się jej bardzo, bo to jednak Dreams, a jak do tej pory ich książki u mnie odbierane były jako dość przeciętne. Także na razie też nie jestem przekonana.
    O rany! "Przeklęci" faktycznie szykują się fenomenalnie! Koniecznie będę musiała zerknąć na recenzje, bo wygląda to niesamowicie. :) Chyba najbardziej przymierzałabym się do tej premiery. :)
    Pozdrawiam!
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w takim razie będę się czuła jeszcze bardziej niż zwykle odpowiedzialna za tę recenzję. :D Też właśnie nie wszystkie książki Dreams przypadają mi do gustu, ale ta jakoś mnie intryguje. Koniecznie będę musiała przeczytać "Przeklętych", bo jestem niemal pewna, że przypadną mi do gustu. :)

      Usuń