Jutro 5 Gorączka - John Marsden

12.7.12
Serię ,,Jutro" zaczęłam czytać dopiero niedawno, ale od razu wręcz ją pokochałam. To niewątpliwie odskocznia od wszelkich wampirów, wilkołaków i innych istot paranormalnych (które bardzo lubię, ale nie raz mam ich dość). Całość ma w sobie coś takiego, że nie sposób się oderwać, aż do ostatniej strony.

W tej części nasi bohaterowie podejmują akcję na lotnisku. Czytelnik razem z nimi czuję strach, stres jak i ekscytację. Mimo że wiadomo, iż bohaterowie przeżyją to jakże wielka była moja radość, kiedy stało się oczywiste, że są już bezpieczni. Po podróży rzeką i znalezieniu sobie nowej kryjówki mogło by się wydawać, że na pewien czas problemy się skończyły, jednak tak nie jest...

Nieodmiennie podziwiam to, w jaki sposób bohaterowie są dopracowani. Każdy jest inny, każdy jest wyjątkowy. Jednak najbardziej chyba zachwyca mnie to, że każdy z nich jest jak najbardziej normalny. Wszyscy są zwyczajnymi nastolatkami i mogliby żyć wśród nas.

Od pierwszej części podziwiam język, jakim ta książka jest napisana. Autor umie przejść od opisywania działań wojennych po wspomnienia bohaterki z życia na farmie, w taki sposób, że czytelnik nawet się nie zorientuje, kiedy to przejście miało miejsce. W ten sposób daje wytchnienie od atmosfery grozy. 

Ta część była dla mnie trochę przytłaczająca. Oczywiście cieszyłam się, że udało im się zniszczyć lotnisko i tak dalej, ale chyba udzielił mi się nastrój bohaterów i ten ich ,,zastój". Zdecydowanie zabrakło mi Piekła, które bardzo polubiłam. Mimo wszystko część ta, tak jak i cała seria jest świetna i każdy jej fan nie może jej przegapić. A ten kto jeszcze nie zaczął czytać ,,Jutra" powinien szybko się za nie zabrać.

4 komentarze:

  1. Za mną dopiero pierwsza część, ale już nie mogę się doczekać przeczytania kolejnych.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również czekam, kiedy w końcu w moje ręce wpadnie 6 część.
      I już nie mogę się doczekać 7.

      Usuń
  2. Uwielbiam tę serię :) Wiedziałaś, że w Australii (bodajże) jest specjalny program nauczania, opracowany na podstawie tych książek? Czuję, że chodzenie do tej szkoły mogłoby być ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serio? Nie miałam pojęcia. Zgadzam się, byłoby bardzo ciekawie:D

      Usuń